História značky SONAX siaha až do roku 1903. V tomto roku Franz Hoffmann, pradedo súčasného majiteľa spoločnosti Manfreda Hoffmanna, začal v Neuburgu ťažiť kremík, veľmi jemný minerál, ktorý sa ďalej spracovával do leštidiel pre domácnosť. Tieto výrobky boli pôvodne predávané pod značkou SONA.
Po druhej svetovej vojne, v roku 1950, rozšírila spoločnosť Hoffmann Group svoju technológiu o leštenky na automobily a značka SONA bola rozšírená o písmeno „X“ (ako synonymum pre vosk/wax). Tak vznikol názov SONAX a spoločnosť sa začala prezentovať výhradne v odvetví starostlivosti o automobily.
Začiatky boli jednoduché: štyria zástupcovia SONAXu prešli Nemeckom v plne naloženom VW Beetle. Rozhodujúci bol osobný kontakt so zákazníkmi; reklama vtedy neprichádzala do úvahy.
Prielom pre produkty SONAX prišiel s nemeckým ekonomickým zázrakom. Od polovice 60. rokov spoločnosť SONAX dodala prvým plne automatickým umývacím systémom vysoko kvalitné čistiace prostriedky a produkty na ochranu laku. Súčasne bol priebežne vyvíjaný program pre ručnú údržbu vozidiel. Stále viac ľudí si hrdo kupovalo osobné autá. Cez soboty boli automobily rituálne umývané (len zriedka obsluhou čerpacej stanice) väčšinou ručne samotnými hrdými majiteľmi. Potreba produktov pre starostlivosť o automobily rýchlo rástla – as tým aj úspech značky SONAX.
Spoločnosť SONAX sa čoskoro otvorila pre ďalšie trhy: poľnohospodársky priemysel, železiarsky priemysel, lesníctvo, stavebníctvo, výrobné technológie a sanitárny priemysel – to všetko dokázala pokryť svojimi prémiovými produktmi.
Dnes je značka SONAX zastúpená na trhoch vo viac ako 100 krajinách po celom svete. Podiel exportu vzrástol na viac ako 43 percent. Celosvetovo predstavujú výrobky SONAX najvyššiu kvalitu „Made in Germany“ a jednoznačne presviedčajú spotrebiteľov svojim vynikajúcim efektom a skvelým výkonom. Svedčí o tom aj veľký počet testovacích úspechov a ocenení, ktoré každoročne udeľujú nezávislé inštitúcie ako DEKRA alebo GTÜ produktom SONAX.